Nii, Mõned kuud tagasi sai soetatud siis selline masin nagu Luaz, polnud ennem midagi selle kohta kuulnud, ega väga oma silmaga näinud ka.
Masina sain naabrimehe käest, kellel oli see kuuriall seisnud 7-8 aastat, kuna nad ise tallinna inimesed, siis suvilasse seisma jäänud masin neid ei huvitanud. Algul uurisin, netist palju taolised masinad maksavad, ja sain hinnaklassiks umbes 10-15 tuhat. Läksin siis küsima, et palju tahab selle eest, mees vastas, et täitsa ilma rahata annab ära, see tal niikuinii ees ja kogub tolmu. Sai siis kummid täis pumbata ja ATV-ga ära lohistatud sealt.
Esimesel uurimisel selgus, et pidureid pole, siduri ei tööta, genekas ei lae, sädet pole ja veel mõned pisi vead.
Kere oli suhteliselt heas seisus, roostet polnud eriti ja plekk kõva.
Esimese asjana tahtsin ikka mootori tööle saada, Kuna sädet polnud tuli alguses kõik juhtmed ja jagaja läbi vaadata. jagaja sai ära puhastatud, küünlad üle vaadatud, küünlajuhtmed õigesse järjekorda pandud ja siis saabus säde
Peale pisikest käivitamist läks mootor päris hästi tööle, arvestades, et polnud töödanud 7-8 aastat, mootor käis ilusti ja ühtlaselt.
Järgmine päev läksin pärnu ja ostsin KEKi hoovist uue siduri töösilindri, kuna see oli puudu, panin külge, õhutasin ära ja sidur olemas.
Peale esimest proovisõitu selgus, et tagurpidi käiku viskab välja ja tagasilda ei saa vedama, ning kütusekulu tundus isegi selle masina kohta liiiiga suur.
Kiiremas korras tuli ette võtta kütusekulu probleem. Võtsin karpa maha, puhastasin ära kõik tüüsid ja panin paika ujuki taseme - ikka ei midagi, sama palju rüüpab ikka.
Otsustasin siis uue karpa kasuks, sain selle ühe mehe käest, kellel ka kunagi sapikas olnud, mõned õlled talle ja karpa oligi minu
Läksin koju, puhastasin ära ja panin peale, sellega oligi see probleem lahendatud. Nüüd kulu umbes 10l/100km.
Järgmisena võtsin ette pidurid, uurimisel selgus, et piduri mõlemad töö silindrid olid kinni. Võtsin lahti ja selgus, et mansetid läbi, KEKist sain uued, panin kokku, õhutasin pidurid ära ja olidki olemas. Mõned päevad tagasi võtsin lahti roolikarbi, kuna roolilokse on liiga suur, seest läbi laagrid ja tigu kulunud, vist. Paari päeva pärast pärnu, KEKi saan ehk uue roolikarbi, siis saab sellest murest ka lahti.
Edasine plaan on osta veel uusesiklaas, kuna vanal jookseb risti pragu läbi ja käsipidur trossistik. Plaan keretööd ära teha, ehk siis uus värv.
kevadel saab ehk arvele võtta ja ülevaatusel ära käia, siis üks seaduslik Luaz jälle ringi liikumas.